Pelikioski Kasinon historiaa
Pelikioski Kasino ilmestyi markkinoille loppuvuodesta 2025, kun se seurasi edeltäjänsä Pelikaani Kasinon jalanjälkiä. Näin ollen kyseessä on MagicPoro Ltd:n toinen pikakasino!
MagicPoro Ltd on rekisteröity Kyprokselle, eikä sen omistajia koskevia tietoja ole julkisesti helposti saatavilla.
Virallisesti MagicPoroa hallinnoi konsultointi- ja yrityspalveluja tarjoava Pankoy Limited, jonka taustalla toimivat varsinaiset omistajat pysyvät taustalla.
Tiimimme saamien tietojen mukaan Pelikioskin syntyä voidaan ainakin osittain selittää muutama vuosi sitten tapahtuneella Lucky Dino -yrityskaupalla ja siitä seuranneilla jälkivaikutuksilla. Lucky Dino oli aiemmin Maltalla toiminut suomalainen peliyhtiö, joka pyöritti muun muassa Kalevala- ja LuckyJefe-kasinoita.
Vuonna 2020 yhdysvaltalainen Esports Technologies osti Lucky Dinon yli 24 miljoonan euron kauppahintaan. Kaupan seurauksena osa Lucky Dinon entisistä avainhenkilöistä näyttää siirtyneen hyödyntämään kokemustaan MagicPoro Ltd:n ja sen kasinoiden kehittämisessä. Nyt katseet on selkeästi aikalailla täysin suomalaisille suunnatuissa pikakasinoissa, joissa käytetään massasta erottuvaa markkinointia!
Teema jakaa mielipiteitä
Nettikasinoiden välinen kilpailu kiristyy jatkuvasti, ja erottuvan brändäyksen merkitys korostuu päivä päivältä.
Pelaajakokemuksien puolelta tulee selkeästi ilmi että osa pelaajista pitää Pelikioskin visuaalista ilmettä jopa liiankin samankaltaisena tunnettujen brändien, erityisesti R-kioskin kanssa. Valtaosa pelaajista kuitenkin suhtautuu visuaaliseen tyyliin positiivisesti, pitäen sitä humoristisena, hauskana ja onnistuneena.
Tuttujen visuaalisten elementtien käyttö vaikuttaa tehokkaalta tavalta herättää kiinnostusta ja luoda välitöntä luottamuksen tunnetta, mutta samalla se herättää myös kysymyksiä siitä, kuinka lähelle alkuperäistä brändiä voidaan mennä.
Suomalaisille kioskibrändit, kuten juuri R-kioski, edustavat nopeutta, vaivattomuutta ja helposti lähestyttävyyttä ja juuri näitä samoja mielikuvia Pelikioski pyrkii tuomaan omaan pikakasinoonsa.
Tällainen lähestymistapa ei ole kuitenkaan täysin uusi. Aikaisemmin myös Kalevala Kasino ja esimerkiksi Pikapokerista vaikutteita saanut Tuplaus Kasino ovat hyödyntäneet suomalaisille tuttuja brändejä ja teemoja. Pelikioskin kohdalla yhteydet R-kioskiin näyttävät kuitenkin todella selkeiltä ja tarkoituksellisilta ainakin jos muistelee sen ihan alkuperäistä ulkoasua.
Pelikioski uudisti kylläkin ulkoasuaan vain muutama kuukausi avajaisten jälkeen.
Muutos näkyi etenkin värimaailmassa ja logossa. Tämän myötä myös räikein yhtäläisyys R-kioskiin hävisi, ja Pelikioski tuntuu nyt selvästi aiempaa omaperäisemmältä ja erottuvammalta kasinolta.